Jesteś tutaj:

Regulamin Sklepu Internetowego

Sklep internetowy działający pod adresem: www.hogga.pl prowadzony jest przez Ineo Mateusz Stachowski, REGON 387345584, NIP 6981729458, z adresem głównym wykonywania działalności: ul. Osiedle Piaskowe 32, 62-023 Borówiec zwany dalej „Sprzedawcą”.

§.1 Postanowienia ogólne

  1. Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
  • telefonicznie: +48 603 807 419 (godziny pracy Sklepu to 8.00-17.00 w dni robocze pon-pt, opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient),
  • drogą elektroniczną na adres: office@hogga.pl
  • poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej.
  1. Ustala się następujące znaczenie słów:
  • WARUNKI – niniejszy Regulamin,
  • KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna, lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie składa Zamówienie w Sklepie Internetowym,
  • Konsument – Klient będący osobą fizyczną korzystającą ze Sklepu Internetowego w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  • TOWAR, PRODUKT – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, do której ma zastosowanie Umowa Sprzedaży,
  • UMOWA SPRZEDAŻY (UMOWA) – umowa sprzedaży Towarów sale w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem strony internetowej Sklepu,
  • SKLEP ONLINE (SKLEP) – serwis internetowy dostępny pod adresem hogga.plza pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie,
  • ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży.
  1. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu pomiędzy Zamawiającym jako Kupującym a Sklepem jako Sprzedającym.
  2. Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych przez Sklep zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu.

§.2 Zamówienia

  1. Informacja o dostępnym w Sklepie asortymencie stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  2. Składając Zamówienie, Klient składa zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży zamówionych produktów w Sklepie. Proces zamawiania produktu rozpoczyna się od potwierdzenia cech świadczenia poprzez stronę produktu. Klient jest informowany o dostępności produktu, cenie i sposobach płatności, a także o możliwych opcjach dostawy. W celu dostarczenia produktu Klient zobowiązany jest do podania swoich danych adresowych lub ich weryfikacji w przypadku wcześniejszej rejestracji konta i dokonywania zakupu po zalogowaniu. Przed złożeniem zamówienia Klient potwierdza zapoznanie się z niniejszym Regulaminem wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji Zamówienia.
  3. Potwierdzenie zamówienia wysłane przez Sklep na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu zaproszenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli przed potwierdzeniem Zamówienia Klient zakończy korzystanie z usługi i opuści Sklep, umowa nie zostanie zawarta.
  4. Towar jest wysyłany w ciągu  24h od złożenia zamówienia. W przypadku jakichkolwiek trudności natury logistycznej związanymi szczególnie w wysyłką produktów gabarytowych Sprzedający skontaktuje się w ciągu 24h po dokonaniu zakupu w celu uzgodnienia terminu dostawy towaru.
  5. Klient dokonujący zakupu jako przedsiębiorca zobowiązany jest do podania numeru identyfikacji podatkowej (NIP) przy składaniu zamówienia, w przeciwnym razie przyjmuje się, że dokonuje zakupu jako Konsument.
  6. W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać wyboru spośród dostępnych w Sklepie: zamawianych Produktów, sposobu dostawy, formy płatności oraz wskazać adres dostawy. Wyboru dokonuje się poprzez: wybór Produktu i dodanie go do koszyka.
  7. W przypadku niedostępności produktów objętych Zamówieniem w magazynie, u dostawców Sklepu lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje go o tym fakcie najpóźniej w terminie 48 godzin, licząc od daty i godziny złożenia Zamówienia. W takim przypadku Klient ma prawo do podjęcia decyzji, czy zgadza się na realizację Zamówienia w terminie zaproponowanym przez Sklep, czy też odstępuje od umowy. W przypadku braku możliwości realizacji części Zamówienia, o której mowa powyżej, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. W przypadku wyjątkowych sytuacji związanych z dostępnością towaru, maksymalny termin dostarczenia towaru to 21 dni. 

§.3 Cena produktu i sposoby płatności

  1. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu zawierają podatek VAT. 
  2. Dostawa Towarów realizowana jest za pośrednictwem firm kurierskich – m.in. DHL, DPD, POCZTEX, AMBRO, UPS. Informacja o kosztach dostawy dostępna jest w procesie składania Zamówienia przed jego złożeniem. 
  3. Koszty dostawy zostaną uwzględnione w cenach produktów w zależności od zamówionych towarów i sposobu dostawy wybranego przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności za Produkty:
      • tradycyjny przelew bankowy,
      • płatności elektroniczne za pomocą systemu Przelewy24 oraz PayU
      • płatność za pobraniem 

§.4 Gwarancja, roszczenia oraz reklamacje

  1. Sprzedający udziela pisemnej, 5 letniej gwarancji na wszystkie sprzedawane w Sklepie Produkty. Gwarancja jest ważna jedynie w przypadku właściwej pielęgnacji i użytkowania produktu w określonej wilgotności wyłącznie w warunkach wewnętrznych. Gwarancji i reklamacji nie podlegają niedoskonałości wynikające z naturalnego i różnorodnego charakteru drewna oraz niedoskonałości związane z ręczną produkcją.
  2. W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego Towaru, Klient może według swojego wyboru, skorzystać z uprawnień gwarancyjnych oraz z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi. Uprawnienia gwarancyjne i uprawnienia przysługujące z tytułu rękojmi są uprawnieniami od siebie niezależnymi.
  3. W przypadku umów zawieranych z Konsumentami oraz Przedsiębiorcami o uprawnieniach konsumenta, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi i/lub odpowiedzialności kontraktowej za świadczone usługi. Jest ona wyłączona w stosunku do Klienta o pozostałym statusie.
  4. W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego Produktu lub świadczonych usług, Klient może złożyć reklamację i poinformować Sklep o zaobserwowanych nieprawidłowościach, udokumentować nieprawidłowości celem dokonania weryfikacji zastrzeżeń oraz wskazać, czy domaga się naprawy, wymiany Towaru na nowy. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej po przesłaniu protokołu reklamacyjnego. Możliwe jest rozwiązanie problemu reklamacyjnego na zasadzie dostarczenia komponentu. Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia od Kupującego. Może być konieczne odesłanie towaru do Sprzedającego. Jeżeli nastąpi konieczność przekazania towaru Sprzedającemu – ma on czas 7 dni na ustosunkowanie się do reklamacji po otrzymaniu reklamowanego towaru.
  5. Wyłączenia i informacje produktowe:
    • Reklamacji nie podlegają różnice w kolorystyce drewna związane ze zmianą koloru w procesie starzenia, wysychaniem drewna lub zużyciem powłoki.
    • Reklamacji nie podlegają drobne rysy i pęknięcia w materiale drewnianym wynikające z naturalnego wysychania drewna. 
    • Elementy drewniane są wykonywane z tolerancją długości i szerokości +/- 2mm.
    • Geometria stelaży stalowych może się nieznacznie i nieistotnie różnić ze względu na ręczny charakter produkcji.
    • Na elementach stalowych mogą wystąpić słabo zauważalne skazy wynikające z technologii spawalniczej oraz ręcznej indywidualnej produkcji.

6. W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Sklepem a Klientem co do zasadności odmowy uwzględnienia reklamacji, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedniego formularza – wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista przykładowych instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest na stronie www.uokik.gov.pl. Ponadto pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Prawo takie nie przysługuje Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta.

Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy 

Wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Zgodnie z art. 22 (1) Kodeksu cywilnego za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od umowy zakupu w terminie 45 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 45 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Zwroty są możliwe wyłącznie w przypadku nieużywanych produktów. Co do zasady, zwracany towar musi wrócić do nas w stanie nienaruszonym, nie posiadających żadnych znaków użytkowania.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia  (wysłanego pocztą elektroniczną). 

Zwrot środków następuje dopiero po ocenie zwróconego towaru przez Sprzedającego – nie później niż 7 dni od otrzymania zwrotu Sprzedający potwierdza przyjęcie zwrotu i przekazuje należne kwoty Kupującego.

§.5 Postanowienia końcowe

  1. Prawem właściwym jest prawo polskie. Spory wynikłe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z tym zastrzeżeniem, że w odniesieniu do Konsumentów spory te będą rozpoznawane przed sądem właściwym według przepisów postępowania cywilnego. Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa polskiego i zgodnie z nimi będzie interpretowany. Niniejszy Regulamin nie ogranicza żadnych praw konsumentów do ochrony, które mogą użytkownikowi przysługiwać zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami w kraju jego zamieszkania.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu przez ogłoszenia na Stronie Internetowej (oraz zachowanie i udostępnianie wersji archiwalnych). O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą e-mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od powiadomienia. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.